Boesner  
KUNSTEN.NU
KUNSTEN.NU
INDHOLD
spacer
Artikler
Nyheder
Billedserier
Fokusserier
spacer
Konkurrencer
spacer
Kunstguide
spacer
LIVE
DEBAT & KRITIK
spacer
Debatten
Anmeldelser
SERVICE
spacer
Kontakt
Annoncering
Om redaktionen
Om kunsten.nu
Tilmeld RSS
NYHEDSBREV
spacer
Prøv nyhedsbrevet

Tilmeld dig det gratis nyhedsbrev og bliv opdateret om den aktuelle kunst.

Plus meget mere!

Læs mere

FOKUS
spacer
Art Herning 2016: Fotografi
Art Herning 2016: Fotografi
Kunsten.nus sceneprogram på Art Herning 2016 inviterer tre fotokunstnere til samtaler om netop deres måde at arbejde med fotografiet.

Læs mere

spacer
Flere fokusserier
Børn & Kunst
Cph Art Week 2015
Art Weekend Aarhus 2015
LYDKUNST
Art Herning 2015 / Videokunst
Copenhagen Art Week 2014
Art Weekend Aarhus 2014
Det fynske Kunstakademi
Art Herning 2014
Roskilde Festival 2013
[AWA] Art Weekend Aarhus
N.Y.
Arven efter Fluxus
Copenhagen Art Festival 2012
Roskilde Festival 2012
Ugens klumme
Kunst, kollektivitet og netværk
UDSYN
Vidvinkel
Ugens Kunstner
Art Copenhagen 2011
Roskilde Festival 2011
Bag om linjerne
Kunsten og det offentlige rum
En ny nordisk position?
ART Herning 2011
Mellem kunst og design
Performativ kunst
PORT 2010
Art Fair Special 2010
Roskilde Festival 2010
Kunstens værdi?
Art Herning
Kan kunsten kommunikere?
Klima i kunsten
KURS
Art Fair Special
Roskilde Festival 09
KUNSTEN.NU guider til sommerens kunstoplevelser
Kunstner i virkeligheden
I værkstedet
Statens Kunstfond
U-TURN
Alt_Cph 2008
Udstillingsrum for eksperimenter
Politisk kunst
Østeuropæisk kunst
Machine-RAUM
Street Art / Graffiti
Laura Heyman. Foto: Sergei Sviatchenko.
Laura Heyman. Foto: Sergei Sviatchenko.
| Del

The Photographer's Wife

[Reportage] Laura Heyman in Senko Studio, Viborg, Denmark.

Af Hans Henrik Jacobsen

The title of the exhibition is The Photographer’s Wife and behind the expression is the fact, that a lot of photographers in the past art history have used their wives as models. In the current exhibition we are witnessing a deliberate illusion. Laura Heyman stages herself as a possible female model. In reality we are talking about self portraits.

Udstillingsview. Foto: Sergei Sviatchenko.Udstillingsview. Foto: Sergei Sviatchenko.

Feminin

There is a very fine mood and balance in the six selected photos. It all seems very casual, but if you take a closer look it is obvious that all the colours match, and the female model is placed in a special posture. You sense at once, that this is not a male photographer. The feminist element breaks through in a matter that is unmistakable but hard to explain.

The model's tale
The six photos are accompanied by a video and a text. And here you see another illusion. The female model tells a little story about a photo session in Rome, where the special role of the woman as a model is underlined. The text is almost put up as a contrast to the fine simple photos on cotton paper.

Foto: Sergei Sviatchenko.Udstillingsview. Foto: Sergei Sviatchenko.
Udstillingsview. Foto: Sergei Sviatchenko.Udstillingsview. Foto: Sergei Sviatchenko.

Madonna

The female in the photos is shown as a self confident and clarified Madonna with a cool magnetism and a sensual feminine approach. It is a simple but convincing exhibition, showing the importance of the photo as a very import part of the art scene especially with a person like Laura Heyman behind the camera.



Annonce:
Nikolaj Kunsthal

Kommentarer (0)

Der er endnu ingen kommentarer.

Skriv en kommentar

Dit navn

Din email (bliver ikke vist offentligt)

Din kommentar

Husk mig

For at undgå spam bedes du indtaste talrækken på billedet i tekstfeltet

Annonce:
Holstebro Kunstmuseum
Modtag vores gratis nyhedsbrev
FAKTABOKS
spacer
Type: Udstilling

Titel: The Photographer's Wife

Medvirkende:
Laura Heyman

Start: 29/03/2008

Slut: 27/05/2008

Sted:
Senko Studio
Sct. Mathiasgade 35D
8800 Viborg
4062 7154

Lør 12-15
Søn 14-17

www.senko.dk

BILLEDER
spacer
Klik på artiklens billeder for stor visning

+ VIS ALLE BILLEDER

LÆS OGSÅ
Armen der fylder hele vinduet. Et imponerende blikfang i mørket. Foto: Hans Henrik Jacobsen.
Æblet falder ikke langt fra stammen
[Billedserie] Mens Alexandra Sviatchenko udstiller i fars galleri er klokken konstant 11. Læs mere
LÆS OGSÅ
Taeyoon Choi: Image Oriented Dietary Consumption, 2008. Pressefoto.
Vinduet som lærred
[Nyhed] På udstillingen Close Window. Refresh vises videoer fra 6 internationale kunstnere. Læs mere
LÆS OGSÅ
Opsætning af udstillingen i Senko Studio
Danske Collager i Centrum
[Reportage] Sergei Sviatchenko, indehaver af Senko Studio i Viborg, har en ganske særlig interesse i collagekunst. Læs mere
LÆS OGSÅ
Kenor & Ovni i Senko Studio
Kenor&Ovni i Senko Studio
[Reportage] Senko Studio i Viborg havde indtil den 13. januar 2008 gæster fra Barcelona i Spanien. Læs mere

BILLEDSERIER
On the Immense and the Numberless 2016. Installationsview David Risley Gallery. Foto: Emil Monty Freddy © David Risley Gallery

Om det enorme og utallige

Kunst på afstand

Rød og blå som Albert Mertz

Gensyn med Per Bak Jensen

Skrammelavantgarde på Sorø Kunstmuseum

Slentretur i det nye Pangæa

John Kørners grafik

Jesper Rasmussens arkitektoner

+ FLERE BILLEDSERIER

NYHEDER
spacer

5. feb: Sisters Hope og Den Frie vinder udstillingspris på 3 millioner

2. feb: Esbjerg Kunstmuseum trodser afmagringskur

1. feb: Art Herning veloverstået

30. jan: Kunstnerforedrag i Den Gule Villa

29. jan: Boglancering på LYNfabrikken

27. jan: Ai Weiwei trækker værker tilbage i protest mod danske asylstramninger

27. jan: Venedig Biennalen udpeger kurator for 2017

26. jan: Neon-installation på Åby Bibliotek

25. jan: Judith Schwarzbart ny rektor for Det Jyske Kunstakademi

20. jan: ARKEN åbner Kunstens Ø

19. jan: Udenlandsk kunstnerduo fører valgkamp i Holstebro

15. jan: Symposium om udstillingsserien Domain på Tranen

+ FLERE NYHEDER

MEST LÆSTE
Gerda og Einar Wegener foran Gerdas “Sur la route d’Anacapri” under udstillingen i Ole Haslunds Hus,1924. Foto: Det Kongelige Bibliotek

Dristig og frigjort

Det her er super vigtigt!

Art Herning veloverstået

Ugens kunstner - Veo Friis Jespersen

Erindringen om afgrunden

Ai Weiwei trækker værker tilbage i protest mod danske asylstramninger

Bogen, kroppen og rummet

Dødsblomster og dommedag

+ FLERE ARTIKLER

ANMELDELSER
Æstetiske udtryk blandes på kryds og tværs i Nina Sten-Knudsens udstilling Love, Fear and Evil. Billedet her er et udsnit af et værk sammensat af 13 fiktive tegninger samt dette abstrakte. Titlen på værket er gengivet nederst.

Drømmenes legeplads

Dristig og frigjort

Erindringen om afgrunden

Bogen, kroppen og rummet

Dødsblomster og dommedag

Samværets mørketid

Ind i maleriet med Trine Boesen

Edderkopper og andre fugle

+ FLERE ANMELDELSER

REPORTAGER
Installationsfoto fra udstillingen The Lake: Works For Radio i Nikolaj Kunsthal. Foto: Karen Mette Fog Pedersen

LYDKUNST #12 : Works for radio

Mod ekstrem inklusion

Talende Gallerier

Friske øjne på byens rum

På tværs af arter

Ai Weiwei i Aarhus

I skæret fra det indre lys - James Turrell i Aarhus

Lilibeth i samarbejde med gymnasium

+ FLERE REPORTAGER

INTERVIEWS
Performance Sense Laboratory kurateret af Gry Worre Hallberg Roskilde festival 2014. Foto: Diana lindhardt

Hengivelsen som kritik

Kroppens æstetik i det virtuelle rum

Trine Søndergaards fotografier viser noget, som ikke vil ses

"Kunst er en nødvendighed"

Morten Barkers opdaterede og kritiske guldalderlandskaber

“Mine billeder bliver til som en slags performative fotografier”

LYDKUNST #11: Goodiepal – et udvidet værk

Frirum for kontorkunstnere og provinsavantgardister

+ FLERE INTERVIEWS

Annonce:
NTNU
Krabbesholm Højskole
Culturebites
Kunstnernes Påskeudstilling
Engelsholm Højskole
Bornholms Højskole
Kunsthøjskolen på Ærø
Silkeborg Udstillingen 2017
Søgning | Om annoncering | Om nyhedsbrevet | Om kunsten.nu | Kontakt
Copyright © 2008 kunsten.nu. Mere om ophavsret